Mercedes Benz Actros

Actros prve generacije predstavljen je 1996. godine, a proizvodnja se nastavila do 2003. godine i imala je inovativne karakteristike kao što su elektronički upravljani sistem vazdušnih kočenja, inteligentne disk kočnice na prednjoj i zadnjoj strani, uvođenje tehnologije područja kontrolera (CAN) za šasiju i pogon . Elektro-pneumatsko kolo na novim modelima prenosa i uvođenje novih OM 500 V6 i V8 dizelskih motora sa Telligent upravljanjem motorom.

Šasija i pogonski sklop


Actros je prvi kamion koji je nastao saradnjom dizajnera i aerodinamičnih inženjera, proizvođač je uspeo da smanji otpor protoka za 17%.
Šasija Actros je dostupna u dve, tri ili četiri osovine sa opcijom vazdušnog ogibljenja. Može se izabrati ukupno međuosovinsko rastojanje od 3300 mm i 6300 mm, konstrukcijska verzija Actros-a dostupna je između 3300 i 5100 mm međuosovinsko rastojanje sa opcijom lisnog ili vazdušnog ogibljenja na prednjoj osovini i paraboličnih opruga sa zadnje strane.
Konstrukcija Actros sa konfiguracijom osovina 4k2 opremljena je bubnjastim kočnicama.

Motor i menjač



Motori za MP1 Actros opremljeni su OM501LA V6 ili OM502 V8 sparivanim sa 16-stepenim ručnim menjačem ili 16-stepenim hidropneumatskim automatskim menjačem.

Obrada goriva


Još jedna nova karakteristika Actrosa je sistem ubrizgavanja goriva sa pumpom i linijskim mlaznicama , što je poboljšanje za pumpe koje se upotrebljavaju decenijama. Svaki cilindar ima svoju pumpu za ubrizgavanje koju pokreće sopstvena bregasta osovina.


Actros druge generacije

Druga generacija Actros-a izašla je 2003. godine sa unapredjenim unutrašnjim i spoljnim komponentama kao što su novi Bi-Ksenonovi farovi i ažurirani Euro 3 emisijski kompatibilni. Lakša zadnja osovina i nova specijalna oprema

Mercedes Benz izdao je novo specijalno izdanje Actros, seriju Black Edition koja je ograničena na samo 250 jedinica. Ova serija Black Edition dolazi sa motorom OM502LA V8 sa 612 ks sa nadograđenim unutrašnjim i spoljnim komponentama kao što su javor za ptičje oči, volanom omotanim volanom i prekrivačima sedišta sa Mercedes-Benz značkom „Star“, posebno dizajniranom rešetkom sa hromiranom kopčom. , nova prednja pregača sa rešetkom od nehrđajućeg čelika, hromiranim prednjim svetlima i hromiranim bočnim retrovizorima.

Treća generacija


Actros treće generacije predstavljen je 2008. godine u IAA Komercijalna vozila i to je bila poslednja revizija prethodnog Actrosa.

Izmene za MP3 Actros su bočno ogledalo koje je prilagođeno specijalnim editon modelima prethodne generacije i ima zatvorene nosače i malo revidirane Bi-Ksenonove farove.

Treća generacija Actrosa je okončana proizvodnja 2011. godine i zamenjena je Novim Actrosom, ali ostale izabrane zemlje, poput Azije, i dalje su ostale u proizvodnji.

Novi Actros-Euro 6

U julu 2011. godine proizvođač Mercedes Benz Trucks, Daimler AG, lansirao je 2012. Mercedes Benz Actros. To se ne može nazvati Actros 4, ali to je Nev Actros. To je zato što je bilo nekoliko sličnosti između Actros 1, 2 i 3. Novi Actros nema sličnosti sa prethodnicima, osim po imenu.

Actros je po prvi put opremio šestocilindrični linijski motor koristeći Common Rail Diesel tehnologiju sa Ks-Pulseom, za razliku od prethodno korišćenog PLD sistema.

U septembru 2018. Mercedes Benz je otkrio revidirani Actros za 2019. godinu na Sajmu komercijalnih vozila IAA u Hanoveru, u Nemačkoj. Vozilo sada ima 2 displeja u boji (ekran osetljiv na dodir i zaslon za zabavu iza volana) koji zamenjuju uobičajeni instrument instrument na starim Actros modelima i može se integrisati sa Android Auto ili Apple CarPlai. Njegova spoljna ogledala su zamenjena kamerom i ona može raditi poluautomatsku vožnju, koristeći Active Drive Assist.